Jurassic Renz

Mijn zoon is een dino-liefhebber…. Wat zeg ik - bijna een dino-verslaafde. Onder het motto “er kan er altijd nog eentje bij” heeft hij dus ondertussen ook al een hele verzameling aangelegd én kent ze ook allemaal bij naam. Soortnaam, bedoel ik dan.
En dat is dan weer dankzij Andy’s Dino Avonturen, een Engelse kinderserie over Andy en zijn vriendinnetje Hatty. Ze werken in het dino-museum en daar loopt regelmatig iets mis. Hatty roept dan de hulp in van Andy, die verdwijnt in zijn staande klok en komt in het juiste tijdperk weer te voorschijn….
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coelophysis
Renzeman z'n favoriete dino was lang de Coelophysis (jaja, die bestaat dus echt!), maar als hij een dino ‘is’, dan is het toch meestal de T-Rex (toch wat beter bekend bij het grote publiek).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tyrannosaurus

Onlangs vond ik dus bij Titatimi een fantastisch stofje tussen de restjes, dat kon ik echt niet laten liggen…. Jeans met witte mini-dino’s! Dat zou zeker en vast een short worden voor mijn Renzeman.
Ik nam het patroon Pim van Zonen09…. Maar Renzeman had nog een ideetje: hij wou 'zakjes met een randje' op de zijkant. Er moest dus wat gepimpt worden.

            

Ik nam als voorbeeld een Albababy oldie jeans, een favorietje bij retro-adepten zoals ik, en maakte 2 rechthoekige zakjes op de zijkant, en een ‘neepje’ vooraan. Het maken van de short was een makkie, maar die zakjes op het einde vaststikken…. niet zo…
Al bij al mag het resultaat er wel zijn, vind ik. En daarmee bedoel ik de short... de zoon ook natuurlijk, obviously!!

       

En dus heb ik nu een enthousiaste retro-T-Rex in huis!!!

Reacties

  1. En nu moet de tante nog leren de short juist aan te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten