Over axolotls, vicuña's en ocelotten

Onze Renzeman is – behalve een dino-kenner – ook een wandelende dieren-encyclopedie. Hij was nog geen 4 jaar, we liepen door Planckendael en kwamen bij de 'lama's' aan... dachten wij, domme volwassenen. Onmiddellijk volgde de correctie: "dat zijn vicuña's, mama!!!" Half Planckendael keek verbaasd richting 'pousette', onder de indruk van zoveel wijsheid in zo'n klein hoofdje...

Tweewekelijks komen er in het café van Titatimi een aantal dames samen om van Kreakaffee te doen. Het café krijgt binnenkort een andere bestemming, dus moeten we verhuizen, maar daar vinden we wel iets op! En omdat de laatste altijd de beste zijn, organiseerde Timi onlangs een workshop zeefdrukken met Bobbinhood. En neem maar van mij aan dat die in de categorie 'beste' viel!!

Maar ik ga te snel... Het plan was dus om 'iets' te zeefdrukken op stof.... 'iets' dus. Er zouden stencils genoeg voorzien worden en het was niet nodig om over enig tekentalent te beschikken, maar  mijn creatieve, grafisch opgeleidde zelve moest en zou dus per sé zelf een tekening maken om te gebruiken... ik kan toch niet iets doen wat de rest van de wereld ook al gedaan heeft zeker! *rollende ogen*
Dus vroeg ik aan mijn oudste, tevens rare-beesten-liefhebber, wat hij graag op een trui, tasje, t-shirt, wat dan ook gezeefdrukt zou willen zien.... antwoord: een ocelot...
ja, ik weet het, ik ben het ook moeten gaan opzoeken. *opnieuw rollende ogen*
Kort samengevat :

de OCELOT (m; -ten) Ook wel pardelkat (Leopardus pardalis), is een kleine katachtige die leeft van Midden-Amerika tot in Zuid-Amerika, heeft opvallend lange poten en een staart van bijna 40 centimeter; het lichaam wordt ongeveer 125 centimeter lang. De ocelot wordt maximaal 16 kilogram zwaar. Naast een luipaardtekening kan de ocelot ook een zwarte vacht hebben. Kenmerkend zijn de symetrische bruine vlekken en strepen rond en boven de ogen.

*SLIK*

Dus met goeie moed begin ik er dan maar aan. De les wordt gegeven door Eef Thys (van het boek 'Matching outfits, matching minds' en van Eulala c'est chic) en ik kan alleen maar zeggen dat ze dat super deed! Ze is 'voor den boterham' PO-juf, en dat komt bij onze bende kakelende kiekens goed van pas.

In elk geval schieten we ons op zeven, stencils, rakels, tape en snijmatten en een paar uur later hebben we allemaal een mooi resultaat, en een nieuwe hobby erbij!
En al zeg ik het zelf – Renzeman zegt het trouwens ook! – het resultaat mag er zijn. Aanschouw: de ocelot-trui! By the way, de snorharen naaide ik er achteraf met de naaimachine erop, hoe cool is dat!


Het model was niet echt bereidwillig om gefotograffeerd te worden, hij was namelijk naar een documentaire over axolotls aan het kijken.

En zoek dat beest nu maar zelf op!!!

Reacties

Een reactie posten