Stoffencompost

Diep in mijn binnenste ben ik toch een beetje een geitenwollensok... we drinken water van de kraan, kopen melk en andere drank in glazen flessen, onze kippen eten onze restjes op en belonen ons daarvoor met superlekkere eitjes, en dankzij onze composthoop eten we de lekkerste groenten uit onze eigen moestuin!
Ik koop ook al eens graag stoffen-restjes om mijn stoffen-honger te stillen... goed voor de portemonnee ook! Toen Titatimi grote kuis hield in haar restjes, heb ik heel wat pareltjes op de kop kunnen tikken.... en die composteer ik dan tot de leukste kleren en spullen!

Zo kocht ik een restje superleuke jeans met dinootjes erop...  en hocus pocus willewillewocus...
gecomposteerd tot 2 shorten, een turnzak én een pennezak.
De short was al te bewonderen in een eerdere post - Jurassic Renz - en nu ik een lagere-school-zoon heb, is de rest ook in gebruik genomen.


Toen ik dus thuiskwam met mijn stapel Titatimi-restjes, ontdekte Renzeman een lapje dikke gele joggingstof met arenden erop. Hij wou een broek... alleen waren zijn lange tengelbenen veel langer dan het lapje stof. Dus moest ik effe beroep doe op mijn uitstekend ontwikkeld probleemoplossend vermogen... ik bestelde een nicky-velours en boordstof in een bijpassende kleur - genoeg want ik wou er ook nog een bijpassende trui bij maken -, nam zijn maten en tekende zelf een patroon.

Dat legde ik op de stof en deelde het patroon in 2 zodat ik zo veel mogelijk van de gele stof kon gebruiken, en de rest werd dan velours.

En bij wijze van hypercompostering puzzelde ik uit de restjes-rest nog een zakje,
2 manchetten en 4 gele reepjes om tussen de raglan van de trui te zetten - zoals gewoonlijk gebruikte ik het Billie-patroon van Zonen09. En toen was het op. Echt op. Zelfs zo erg op dat de stukjes die ik voor de manchetten opzij gelegd had, net te smal waren... maar mijn probleemoplossend vermogen stond nog in stand-by, dus dat was met een stukje boordstof ook direct opgelost. 


Resultaat: cool huispak/dansmove-oefen-tenue
mét een 'toverzak'!

Look at my dab (bitch dab)!!!!


Reacties