Cadeautjes, cadeautjes en nog eens cadeautjes...

Feest-tijd is voor veel mensen ook stress-tijd.... meer bepaald cadeautjes-stress-tijd. Zeker als er na Sinterklaas, Kerstmis en nieuwjaar ook nog eens verjaardagen volgen. Los het maar op, vind nog maar eens een origineel cadeau, dat binnen het budget ligt. En waar de ontvanger dan liefst ook nog blij mee is natuurlijk.
Ik heb de reputatie een 'moeilijke' te zijn om cadeautjes voor te vinden, terwijl ik zelf dagelijks geschikte cadeautjes voor mezelf tegen kom.... t zal wel aan mij liggen!

Het voordeel van een zelfmaak-mama te zijn, is dat ik dus ook zelf cadeautjes kan maken. Gegarandeerd 1 punt binnen!!! N-I-E-M-A-N-D zal met hetzelfde cadeau komen aandraven!
En dan dat budget... ik - ook wel eens de internet-shopping-queen genoemd - zie dikwijls online spullen waarvan ik denk: 'leuk, maar dat kan ik ook'. En goedkoper! Want net als in 'den bouw' zijn het dikwijls de werkuren die de prijs omhoog drijven, dus een goeie tip: ga op zoek naar de grondstoffen en assembleer alles zelf. 2de punt is ook binnen!!
En iedereen heeft wel een hobby, of iets waar ze bijzonder in geïnteresseerd zijn... gegarandeerd een ideaal vertrekpunt. En check! Punt nummer 3....



Dus als je bazin je vraagt of je geen winkel weet waar ze leuke pyjama's verkopen voor haar fiets-verslaafde echtgenoot... dan ga je op zoek naar een leuk fiets-stofje (met dank aan Eulala c'est chic) en maak je er toch gewoon eentje!


 


En als die bazin en haar echtgenoot dan toevallig ook binnenkort grootouders worden... dan maak je uit de rest van de stof toch een mini-versie en een tutbeest!



En schoonvader en vriendin gaan ook een paar keer per jaar fietsen in pakweg India of Peru of een ander typisch fietsland (heuheum!).... dus opnieuw stof besteld (in het vervolg toch misschien iets meer vooruitdenken bij die eerste bestelling *rollende ogen*) en voor nog wat handige attributen gezorgd.


En petekind is kort na nieuwjaar ook nog jarig en spaart voor een iPad.... centjes in een envelop zijn zooooooo saaaaai voor een ondertussen 8-jarige, dus maakte ik een hoesje voor die iPad om de centjes in te steken (van de rest van de softshell-haaienstof die ik nog had, die dino t-shirt maakte ik uit de rest van de stof die ik voor mijn dino-verslaafde Renzeman kocht, dus ook weer wat stoffen gecomposteerd!).



En omdat iedereen wel fan is van die luchtplantjes die terug zijn uit de jaren '80.... zeeëgels gekocht (op deze site), luchtplantjes gekocht en 'kwalletjes' gemaakt. Samen met een mooie plantenspuit en verzorgingsprodukt (alles gekocht op deze site) is dat een ideaal cadeautje voor de hele familie!!!


Bij Bond Zonder Naam weten ze het al lang:
Wie geeft wat hij heeft, is waard dat hij leeft...
 

Reacties