Dat we nog veel mogen mogen en kunnen kunnen....


Weeral een jaar gepasseerd alsof het niets was...
Weeral niets in huis gekomen van die goede voornemens van een jaar geleden, maar toch verleren we het niet... elk jaar doen we opnieuw van "nu meen ik het, ik heb het al veel gezegd maar nu ga ik het doen!"
En omdat ik stiekem een kuddevolgend bang bang saapjen ben, doe ik ook mee!



Goede voornemen nummer 1: bloggerdeblogblog... ik heb me voorgenomen om elke week iets te posten. Ja, ik weet het, er is al een hele week januari gepasseerd zonder enige actie van mijnentwege, maar dat komt omdat ik op Facebook herhaaldelijk genomineerd word voor die zwart-wit foto-challenges en al mijn inspiratie daar naartoe gaat....

Goede voornemen nummer 2: stoppen met uitvluchten zoeken *rollende ogen*

Goede voornemen nummer 3: fantastische ikke! Gedaan met verschrikkelijke ikke!
En dat wens ik iedereen toe: meer tijd voor jezelf, al is het om dagenlang met je luie reet in de zetel chocolade te fretten en 'rinkaaneen' series te bekijken. Dat deed ik namelijk zelf bij wijze van jaareinde.... op doktersvoorschrift dan nog! Bon, toegegeven, dat van die chocolade heb ik zelf toegevoegd aan mijn voorgeschreven rustpauze...
Ik heb de onhebbelijke gewoonte om nooooooooit naar de dokter te gaan, behalve als ik bijna dood ben, en dan wacht ik meestal nog effe zodanig dat ik er eigenlijk al terug bovenop ben als ik dan uiteindelijk toch ga. Maar deze keer bleef de miraculeuze genezing uit, zodat ik de stap dan toch maar zette.... en dat brengt me dan bij hetvolgende...

Goede voornemen nummer 4: luisteren naar mijn geest én mijn lichaam... als het foert zegt, is dat met een reden... een wijze collega helpt me daar regelmatig aan te herinneren als ik zelf weer in go-go-go modus ben!

Goede voornemen nummer 5: meer tijd mét de kinderen doorbrengen. Hoe dikwijls denk ik - of zeg ik - niet... ik moet nog strijken, wassen, koken, ..... terwijl die koters eigenlijk gewoon wat aandacht willen... een spelletje spelen, samen knutselen of tekenen, veel vragen ze echt niet!
Eigenlijk ben ik met dat goede voornemen al begonnen, ongeveer tegelijk met dat chocolade-fretten/luie-reet-liggen. Met als direct resultaat een volledige nieuwe en hippe kerstuitrusting voor de nieuwe gedownsizede boom (ook hip trouwens.... dat downsizen)

      

Dat zijn er voorlopig wel genoeg voor een jaar, denk ik. Behalve dan nog misschien eentje...

Goede voornemen nummer 6: echtgenoot (her)opvoeden in het rommelmaak/opruim departement. Ik besef dat dit een zware opdracht kan worden, maar in tegenstelling tot goede voornemen nummer 1, ben ik daar wel al mee begonnen en voorlopig werkt het!! (tot hij dit leest waarschijnlijk, in gedachten zingend....)

I want to break free-eee....



Reacties

  1. Veel succes met die voornemens en je zintuigen als gids waarnaar je luistert om je tanden in een chocoladezoet jaar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten