Amai mijn botten

Renzeman is  – naast connoisseur van rare beesten – ook nogal van de woordspelingen en gevatte uitspraken. Dus regelmatig krijg ik de opdracht om nog eens iets te maken met mijn machien, de cameo dus, en op een trui of ander kledingstuk te pleuren. Sommige van die opdrachten 'vergeet' ik liever, maar deze vond ik zeker het maken waard!

Het begon eigenlijk met een sweaterjurk voor Zowiepowie. Deze fantastische stof van See you at six vroeg gewoon om gepimpt te worden met een portie punchneedling. Na half België af te zoeken naar het juiste blauw, want zo autistisch ben ik dan weer wel, vond ik het bij de Action, in een pak borduurgaren samen met 9 andersgekleurde strengen waar ik dus nog eens een doel voor moet vinden. En omdat ik 3 zo'n strengen nodig had, ben ik dus ook alle Actions in Vlaams-Brabant afgelopen om 3 zo'n pakjes te vinden. Ik weet het... er zijn er al voor minder zot verklaard!

    

Dus tijdens een vriendschappelijke workshop punchneedling ten huize kikerviz maakte ik de botjes en eindelijk tig weken later ook de jurk. Die trouwens nog een hele wei koeien te groot is, het Teddy-patroon van Wisj valt nogal groot... maar het is tegenwoordig wel mijn favoriete patroon!


Voor Renzeman stond een trui+broek op de planning in die zalige botjesstof en hij kwam dus zelf met het idee van het opschrift. Ik zag meteen die schuin verdeelde trui voor mij, dus nam het Boi-patroon uit I Love Sweaters en knipte het patroon gewoon in twee. De broek is een hier en daar vrij geïnterpreteerde versie van de Rocco van Zonen 09. En ook deze set moet nog wat liggen wachten op groei, zo kunnen Renzeman en Zowiepowie komende herfst misschien twinnen.

    

En effe toch een klein gelukje om af te sluiten: check die botjes in de naad vooraan op de broek 😍

 STOF  
Wellies French Terry van See you at six van bij De Stoffenmadam

 OPSCHRIFT  
zwarte flock van bij Feeërieke.beuitgesneden met de cameo  

 PATRONEN  
Teddy-dress van Wish, Boi uit I Love Sweaters van Fran Vanseveren, Rocco broek van Zonen 09

Reacties