flashback CAPUCHA


Ik ben een maker, een doener, en ook heel hard een denker als ik midden in de nacht weer wakker lig. Of 's ochtends weer meer dan een uur in de file sta om 23 kilometer te rijden.
Of terwijl ik bij de kiné zalig onder een warme lamp lig...
Dus met andere woorden, ik maak vanalles, neem duizend foto's, bedenkt hele litanieën voor de blog... en die blijven dan steken ergens achteraan in mijn grijze massa.
Maar nu komt het: hoewel de eerste 3 maanden van het nieuwe jaar al bijna voorbij zijn,
heb ik mijzelf alsnog een goed voornemen aangepraat: pull yourself together, woman
en maak die blogposts nú af!

En onder het moto 'luister naar jezelf' is hier deel 1 van de 'flashback'-reeks:
de capucha uit I Love Sweaters van Fran Vanseveren. 

Ik heb de vreemde neiging om achteraan in boeken te beginnen, dus de capucha was één van mijn eerste projecten uit dit boek. En meteen een schot in de roos!
Lijdend voorwerp was mijn echtgenoot, die een 'moeilijk postuur' heeft: niet van de grootste en niet van de magerste. En met een hekel aan geld uitgeven aan kleren die dan toch niet echt helemaal goed passen... of gewoon kleren tout court... gewoon een man, quoi!

  

Ik nam het risico en meteen ook zijn maten en ik schoot me achter mijn naaimachines. En het werd een schot in de roos! Ik maakte maat L en die was meteen perfect! En die kap werkt ook prima om half en half incognito op de foto te kunnen.

 

En ik kreeg er voor mezelf een paar kleine gelukjes zomaar gratis bij: perfect aansluitende naden!

 

 STOF  
Curious Bear French Terry in de kleur Dusty Green van Bloome Copenhagen
in combinatie met zwarte jeans-look French Terry van bij Fabrik Unik  

 PATROON  
 Capucha uit I Love Sweaters van Fran Vanseveren

Reacties